נדל”ן בקנדה

קנדה נחשבת לאחת המדינות החזקות ביותר בעולם מבחינה כלכלית. מדינה עשירה במחצבים, מרחבים, איכות חיים גבוהה, ביטחון מקסימלי וגם כמובן, הזדמנויות רבות למשקיעים ישראליים. מעוניינים למצוא בקנדה נדל”ן איכותי להשקעה וליהנות מתשואה גבוהה? רגע לפני, ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב באמת לדעת.

השקעות נדל”ן בקנדה

לפני שנפרוש בפניכם את מפת שוק הנדל”ן הקנדי, הנה כמה נתונים ששווה לדעת:

  • השוק הקנדי נמצא כבר 8 שנים רצופות בעליית מחירים, כולל יציבות מרשימה במהלך מגפת הקורונה.
  • תמיד קיים ביקוש למגורים בקנדה וזאת בשל הגירה חיובית רבה, לצד הקטנת התחלות הבניה שמותירה ביקוש גבוה.
  • גודל השוק בקנדה מונה קרוב ל-40 מיליון בני אדם, המשלמים דמי שכירות חודשיים של 1,500-3,500 דולרים בממוצע.
  • התשואה הממוצעת מכל דירה להשקעה נעה בין 7%-12%.

נתונים אלה הופכים את קנדה ליעד פופולרי מאוד להשקעות בנדל”ן, בוודאי ביחס לישראל שבה מחירי הנדל”ן גבוהים בהרבה. מכיוון שקנדה מאופיינת בפדרליות ולפיכך מורכבת מכמה מדינות שונות, אחוזי התשואה הצפויים בה משתנים ממדינה למדינה ומאזור לאזור, כך שהשקעה במיקום הנכון תניב תשואה גבוהה יותר מזו שתרוויחו מהשקעות דומות באוסטרליה או ארה”ב למשל.

כמובן שניתן להשקיע ולא רק בדירות למגורים. הכלכלה הקנדית מאפשרת השקעות מגוונות, כאשר הפופולרית ביותר היא באמצעות קרנות ריט. קרנות אלה מחזיקות ומנהלות נכסי נדלן מניבים, שהמשקיעים יכולים להצטרף אליהן מבלי להפוך לבעלים על הנכס ופשוט ליהנות מרווחי הנדל”ן. קרנות ריט אחראיות לכמות אדירה של עסקאות נדל”ן בקנדה ומבססות כניסה פשוטה וחלקה של משקיעים, כמעט באפס בירוקרטיה.

ומה לגבי השקעה בנכסים מסחריים? כמובן שגם האפשרות הזו פתוחה בפני המשקיעים, שיכולים להפוך הבעלים של משרדים, חללי עבודה ומגוון השקעות בתחום ה- Creative Industries, הכוללים סביבה משרדית מעוצבת ומרשימה, למשל שמעוצבת כמו רחוב גדוש בעצים ומזרקות – מה שמושך אליו מגוון עצום של עסקים המבקשים להשתדרג.

קריטריונים שחשוב לקחת בחשבון כשבוחרים נכס להשקעה בקנדה

  • עלויות ההשקעה ותעריפי השכירות לפי אזורים – כפי שקראתם, קנדה מחולקת למדינות ואזורים משתנים, שהמרחקים ביניהם לעתים עצומים ביותר. הדבר משפיע משמעותית על עלויות הנכסים (אקלים, תוואי שטח, תנאי הסביבה, תקנות וחוקים פנימיים, התרבות המקומית ועוד) ולכן צריך להשקיע במחקר מקיף ולבחון כל השקעה בנפרד.
  • ביקוש מקומי לשכירות למגורים או לעבודה – קרוב ל-200 אלף בני אדם מהגרים מידי שנה לקנדה, מה ששומר על הביקוש הגבוה, אך כמובן שלא בכל אזורי המטרה בצורה אחידה. כדי לזהות ביקוש טוב, יש להבין מהי כמות המהגרים הקיימת בו ולהסיק מסקנות מתאימות.
  • מצבו של הנכס – נכסים משופצים, גדולים ואף יוקרתיים יצריכו מכם השקעה משמעותית יותר ולכן תצטרכו לוודא שהנכס בו אתם מבקשים להשקיע איננו “חתול בשק”, כלומר שבמציאות מדובר בנכס עם תחזוקה ירודה שאינה תואמת את המחיר. כמובן שהאפשרות ההפוכה תהיה לקחת נכס מיושן ולהשביח אותו למטרות רווח במכירה עתידית. כך או כך, יש לוודא שההשקעה תואמת את מה שמתקבל בפועל.
  • שימוש בקרנות וגופים פיננסיים – עליכם להיערך מראש לקבלת הלוואות על מנת לממן את הרכישה, שימוש בקרנות ריט או חברת השקעות ולהבין מהן הדרישות הפורמליות מול כל אחד מהגופים הללו לפני שתמהרו לשים את האצבע על נכס רלוונטי.

היתרונות ברכישת נדל”ן בקנדה

  • מיסוי נמוך – כמובן שתשלומי המיסים שתידרשו לשלם עבור רכישת בתים בקנדה תחייב אתכם במס, אך הוא נמוך ביחס ליתר מדינות המערב. המס הקנדי נע סביב 5% מערך המכירה, כאשר המיסוי המקומי אליו תידרשו נמוך יותר ובהתאם לאזור בו נמצא הנכס. באזורים מסוימים, מיסים אלה מגיעים גם לשיעור של 0% או קרוב אליו.
  • הגירה חיובית – כבר הזכרנו את הביקוש למגורים בארץ המייפל ולכן צריך להתמקד בו גם כיתרון בולט, משום שהוא מסגיר את המצב הכלכלי היציב והחזק. המהגרים מעלים כמובן את הביקוש לנכסים ולכן ככל שמדובר באזור עם תנועת הגירה חיובית יותר, כך ההשקעה בו צפויה להיות יותר אטרקטיבית.
  • תשואה גבוהה – בשורה התחתונה, כל משקיע מעוניין ברווחים מוצלחים בעבור ההשקעה שלו. בקנדה נעים אחוזי התשואה בין 5%-12% ובמקומות מסוימים יגיעו גם ל-14%. כדי לסבר את האוזן, נזכיר כי התשואה בישראל עומדת על 3%-4% לכל היותר.
  • מדינה ידידותית, עם בירוקרטיה מינימלית – קנדה מציעה מגוון רחב של השקעות, כולן מוכוונות לכניסה חלקה ואיכותית לשוק באמצעות מס מופחת, האפשרות להשקעה דרך קרנות ייחודיות המחזיקות ומנהלות נכסי נדל”ן שונים וכמובן שימוש בשפה האנגלית והצרפתית.
  • ביקוש גבוה, מחיר נמוך – גלי ההגירה לקנדה מותירים את הביקוש גבוה באופן מתמשך, לצד מחירים נמוכים יותר בהשוואה לישראל.

באילו ערים כדאי להשקיע?

טורונטו

טורונטו מאכלסת קרוב ל-6 מיליון תושבים ונחשבת לעיר הגדולה ביותר בקנדה ולאחת הערים הטובות ביותר למגורים בעולם. טורונטו נחשבת למרכז תרבותי, כלכלי ועסקי עשיר ומבוקש, אליו מגיעים מגוון עצום של עסקים ויזמים, תיירים, סטודנטים וגם משפחות רבות שמצטרפות לקהילה היהודית הגדולה שחיה ופועלת כאן.

מונטריאול

מונטריאול היא העיר השנייה בגודלה בקנדה (אחרי טורונטו) ונחשבת לציר הסטודנטיאלי המרכזי בקנדה ובכלל (קנדה נחשבת למדינה האקדמית המובילה בעולם, הרבה מכך הודות לפעילות האקדמית של מונטריאול), מה שמביא אליה מגוון עצום של סטודנטים, מרצים, חוקרים וגם חיי פנאי עשירים. יחד עם כל אלה, מחירי הנדל”ן כאן נמוכים ביחס ליתר הערים ועם תשואה נאה ביותר.

ונקובר

עיר נמל מרכזית וחשובה בקנדה, הניצבת בקדמת התעשייה המדינית ומכילה מיליוני תושבים שנהנים מאיכות חיים גבוהה ומנדל”ן טוב, עם ביקוש בלתי פוסק.

ומה לגבי מיסוי ובירוקרטיה?

כפי שציינו קודם, המיסוי הקנדי בגובה של 5% בלבד משווי המכירה ואליו מצטרף מס מקומי בתעריף משתנה מאזור לאזור, כאשר לעיתים יהיה אפילו בשיעור של 0%. יחד עם זאת, המס לתשלום בגין הכנסות משכירות עומד על 25% בשנה.

קנדה, כמדינות רבות בעולם, חתומה עם ישראל על אמנת מס למניעת כפל מס. אמנה זו קובעת את המחויבות של המשקיעים לשלם תחילה את חובם במס לרשויות הקנדיות ובהתאמה לשלם לאחר מכן לרשויות בישראל (בכפוף להפחתה המתאימה). אמנת המס מיועדת גם להגבלה של תופעת העלמת המיסים ולכן עליכם לדעת שהרשויות הקנדיות מעבירות מידע ישיר למדינת ישראל בנוגע להשקעות שבוצעו בהן, כך שאם תתגלה אי הצהרה על נכס בבעלותכם תאלצו לשאת בענישה פלילית כחוק.

שנסכם?

קנדה היא ארץ פלאות עשירה בשפע הזדמנויות ומושכת אליה משקיעים זרים מכל תחום, שנהנים ממחירי השקעה נמוכים, מיסוי מופחת ויעילות בירוקרטית מרשימה, כיאה למדינה כה חזקה כלכלית ורגועה מבחינה פוליטית וביטחונית.

שאלות בנושא נדל”ן בקנדה

נגישות