נדל”ן בפלורידה

פלורידה נחשבת לאחד היעדים הפופולריים והנחשקים ביותר להשקעות נדל”ן בקרב ישראלים וזה ממש לא במקרה: האטרקטיביות של ערים מרכזיות כמו מיאמי ואורלנדו, לצד עלויות יחסית נמוכות למשקיע הישראלי ובאחוזי תשואה גבוהים, עשויים להניב לכם הכנסה משמעותית לטווח ארוך. הנה כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים.

השקעות נדל”ן בפלורידה

מאז שנת 2016 ועד לסוף שנת 2022, עלו מחירי הנדל”ן בפלורידה בלא פחות מ-15%, המניבים תשואה ממוצעת של 8.5% בשנה: מהגבוהים בארה”ב ובהשקעות נדל”ן בחו”ל בכלל.

השקעה נכונה בערים הגדולות נהנית מיציבות מלאה, הודות למגמת קניית הבתים באזורים המבוקשים. גם האקלים החם שמושך אליו תיירים וגמלאים מביא לביקוש משמעותי, בשוק עם זמינות יחסית נמוכה, שמייקרת את עלות הנכסים הנמכרים מידי שנה.

היתרון המשמעותי להשקעות נדל”ן בפלורידה הוא הביקוש האינסופי למדינה הדרומית שטופת השמש, שמביא לתשואה משוערת של פי 3 ביחס לתשואות המוצגות בישראל וליציבות טובה מאוד לאורך זמן. המחיר החציוני של נכסים בפלורידה נכון לשנת 2022 הוא 247,600 דולרים, כאשר מחיר השכירות בבתים הגדולים עומד על 1,700 דולרים בחודש בממוצע.

קריטריונים שחשוב לקחת בחשבון כשבוחרים נכס להשקעה בפלורידה

גלי ההגירה החיוביים לפלורידה, הן בשל ריבוי מקומות עבודה חדשים והן בקרב משפחות ממעמד סוציואקונומי בינוני-גבוה, מצריך איתור ייחודי יותר של נכסים להשקעה, לרוב מהסוג שמגדירים מלווי ההשקעות בפלורידה כ”מולטי פמילי”. נכסים אלה משרתים כמובן גם את מיליוני התיירים שמגיעים לאטרקציות המקומיות וביניהן יוניברסל סטודיו, דיסניוורלד, סי וורלד ועוד.

נכסי המולטי פמילי הם לרוב בניינים המכילים 4-20 דירות והם פחות אקסקלוסיביים מהבתים או בנייני הבוטיק הנוצצים עם חדר הכושר, מגרש הטניס והוולה שמחנה את המכונית. בהשקעה דווקא בנכסים היוקרתיים הללו, ההוצאות גבוהות משמעותית והן מצטרפות למספר הוצאות שכל בעל נכס בפלורידה נדרש להן בכל מקרה:

  • ביטוח בית
  • לעתים קרובות שיפוץ
  • תשלום לעורך דין
  • הערכה שמאית

חשוב לציין כי הוצאות אלה משתנות מאזור לאזור ולכן חשוב לדעת ולהיערך מראש להיקף התשלומים באזור היעד. נוסף לכך, פלורידה מכילה מספר שכונות ואזורים שנחשבים להשקעה מפסידה ולכן תצטרכו לערוך מחקר מקיף ולהסתייע באנשי מקצוע מקומיים כדי למצוא את המיקומים האיכותיים והבטוחים להשקעה.

באילו ערים מומלץ להשקיע?

אורלנדו

עיר הפארקים מושכת אליה עשרות מיליוני תיירים מכל העולם מידי שנה ולכן נחשבת לבסיס מצוין להשקעות בנכסים תיירותיים. מעבר לכך, יש כאן גם לא פחות מ-10 אוניברסיטאות ותעשיית האוויר והחלל (כולל את מרכז החלל “קנדי”), מה שמביא הנה סטודנטים ועובדים שמהווים שוכרים פוטנציאליים – כך שאם אתם מחפשים דירה להשקעה, האזור הזה בהחלט יכול להיות פוטנציאלי עבורכם.

מיאמי

הלב והליבה של התיירות והמסחר המקומיים, נחשבת למוקד הספורט והפנאי ולביתם של נכסים ומותגים בינלאומיים, מיאמי היא אזור עשיר בנכסי נדל”ן איכותיים ביותר להשקעות ובביקוש גבוה מאוד בקרב שוכרים צעירים, משפחות ופנסיונרים המבקשים למצוא כאן נחת ושלווה בשכונות המפוארות.

טמפה

מפרץ טמפה המבוקש מונה למעלה מ-4 מיליון תושבים, שנהנים מכלכלה מקומית חזקה ביותר ומדירוג בין 20 היעדים הצומחים ביותר במדינה. זהו אזור אידיאלי למגורים הודות למסחר המפותח וצמיחת מקומות העבודה (תוספת של כ-70,000 מקומות עבודה מאז שנת 2016).

טלהאסי

בירת פלורידה היא ביתם של סטודנטים רבים ומאופיינת בשוק של קונים שבו ההיצע גובר תמידית על הביקוש. הבונוס של טלהאסי הוא עלייה נמוכה משמעותית במחירי הדיור ביחס ליתר הערים, מה שמאפשר גם למשקיעים עם סכום יחסית נמוך יותר להיכנס לשוק ולרכוש נכס אטרקטיבי.

ג’קסונוויל

“הנקודה החמה” של משקיעי הנדל”ן ולא בכדי: העיר שהתאוששה מאוחר יחסית מהמשבר העולמי של 2008, מפגינה רק כעת עלייה חדה במחירי הדיור והשכירויות שצפויה להמשיך לעלות. הודות למרכזיות העיר שבשטחה ניתן למצוא חברות ענק (כולל חברות פורצ’ן 500) ומפעלי תיירות עצומים, מדובר ביעד אטרקטיבי מאוד להשקעות נדל”ן מכל הסוגים.

קייפ קורל

האזור היוקרתי והנחשק נמצא בתנופת בנייה וצמיחה כלכלית מואצת וכבר דורג ע”י מגזין פורבס במקום הראשון בארה”ב בקצב גידול מקומות התעסוקה והאוכלוסייה. עם כל זאת, מחירי המגרשים כאן עדיין מתונים ועם פוטנציאל רווח של עשרות אחוזים.

שיטת המיסוי בפלורידה

המיסוי בפלורידה מהווה יתרון ענק למשקיעים, שכן חל כאן פטור מע”מ על רכישת דירות להשקעה ומכוחו ניתן לחסוך סכום משמעותי ביותר. הסיבה המרכזית לפטור, היא העובדה שפלורידה מקדמת בברכה את המשקיעים ומציעה להם הטבות יפות, בראשן הפחתת המע”מ שמותירה בידי המשקיעים צורך לשלם רק את המיסוי הפדרלי – בגובה של כ-1.5% בלבד!

המשמעות במדיניות המיסוי של פלורידה, היא שאין למעשה כל חבות מס למדינה עצמה אלא רק לרשויות הפדרליות (ה-IRS – מס ההכנסה האמריקאי) ובשיעור נמוך, גם הוא בניכוי כל ההוצאות הנלוות כמו ביטוח, שמאי, עורך דין ושיפוץ.

מה לסיכום?

עם כלכלה יציבה ומיסוי מינימלי, תיירות, תעשיה ואקדמיה המקדמות תחלופה וביקוש תמידי לדיור איכותי בקרב משפחות ופנסיונרים ממעמד גבוה – פלורידה מציעה הזדמנות פז לכל משקיעי הנדל”ן, בקניית נכסים איכותיים ובתשואה משמעותית. כמובן שיש צורך להביא בחשבון את מיומנות איתור הנכסים הטובים ביותר שמותאמים לקהל הרלוונטי בכל אזור, אך השקעה טובה תגרוף רווחים מצוינים ויציבים לטווח ארוך.

שאלות בנושא נדל”ן בפלורידה

נדל"ן בפלורידה

למידע נוסף על נדל”ן בפלורידה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

נגישות