נדל”ן בצ’כיה

הפיתוח הכלכלי, ההגירה החיובית, מחירי הדיור שנותרו נמוכים ומדיניות המיסוי המפתה – כל אלה ממצבים את צ’כיה כבירת הנדל”ן של מזרח אירופה וכיעד אסטרטגי משובח לכל משקיע עם הון התחלתי נמוך. אז מה מוצע לכם בהשקעת נדל”ן בצ’כיה ומה לדעת לפני שקופצים למים? הכל כאן:

השקעות נדל”ן בצ’כיה

עם יוקר מחייה משמעותי, מיסוי גבוה ותמורות פוליטיות רבות שמלווים את ישראל בשנים האחרונות, משקיעים רבים מזהים הזדמנויות חדשות ונוחות להשקעות נדל”ן מסביב לעולם, כאשר צ’כיה מסתמנת ככוכב עולה בענף, הודות ליתרונות הרבים שהיא מקפלת בתוכה למשקיעים הזרים.

אז בלי לבזבז זמן – מה בדיוק קורה כאן? ובכן, התשואה מהשקעות הנדל”ן בצ’כיה עומדת לפי שעה על 6%-10%, תלוי במיקום הנכס הנרכש ומהווה פי 2.5 מהתשואה הפוטנציאלית בישראל. לנתון זה צריך להוסיף את העובדה שצ’כיה נחשבת ליעד תיירותי בולט עם תיירות נכנסת בהיקף של עשרות מיליוני בני אדם בשנה וכן את גל ה”בייבי בום” המקומי שהחל בשנת 2016 ומגדיל בקצב מתמיד את הביקוש לדיור.

ומה לגבי עלויות הנכסים? מחירה של דירה צ’כית ממוצעת מתחיל מ-4.5 מיליון קרונות ועשוי להגיע עד כמה עשרות מיליון קרונות, דהיינו בין 80-200 אלף שקלים בסך הכל. בתוספת האפשרות למימון של עד 90% משווי הנכס ומעליית מחירים עקבית של כ-10% בשנה, נקבל יעד אסטרטגי מאוד להשקעות, שצפוי להגדיל את התשואה שלכם משמעותית בטווח הארוך.

קריטריונים שחשוב לקחת בחשבון כשבוחרים נכס להשקעה בצ’כיה

רמת סיכון גבוהה ברכישה על הנייר

צ’כיה מנהלת מערך קפדני וארוך מאוד סביב אישורי הבנייה בעיקר בערים הגדולות שלה, כך שצריך להביא בחשבון את פקטור הזמנים ולעיתים להתאזר בסבלנות רבה.

מנטליות מקומית שונה בעשיית עסקאות

הצ’כים מנהלים משא ומתן בדרך שונה מאוד מזו שבה הישראלים נוטים ליישם ולכן דרוש כמעט תמיד גורם מקצועי שנותן שירות בתשלום נוסף ויחסית יקר, שמכיר את המנטליות המקומית ויודע כיצד לתווך בעסקה בזהירות בין הצדדים.

מיקוד מדויק בסוג הנכס

מכיוון שצ’כיה מציעה דיור מגוון הפונה הן לטווח הארוך והן לתיירות בטווח הקצר, עליכם לברר מראש מהו סוג הנכס שתעדיפו לרכוש והוא זה שיקבע את אזור ההשקעה הכדאי בעבורכם, את גודל הדירה ואת שוויה ביחס לעסקאות דומות בסביבה.

באילו ערים מומלץ להשקיע?

פראג

עיר הבירה פראג נחשבת ליעד ההשקעות הפופולרי במדינה, בשל העובדה שלפחות 95% משכונותיה מכילות פוטנציאל מצוין. יחד עם זאת, קיים הבדל בין האזורים השונים מבחינת סוג הנכסים: לרכישת נכסים תיירותיים מומלץ להתמקד באזורי פראג 1, 2, 6 או 7, בעוד שנכסי המגורים עדיפים יותר באזורים פראג 3,4,5,8,9. אזורים 10-11 נחשבים לכדאיים פחות בהשוואה ליתר.

פילזן

מדובר בעיר גדולה ומבוקשת, שנחשבת למגדלור אקדמי מוביל עם אוכלוסיית סטודנטים גדולה מאוד. דירה ממוצעת בעיר עולה כ-2.5 מיליון קרונות, דהיינו כמעט 400,000 ₪.

ברנו

גם ברנו נחשבת ליעד אקדמי מוביל עם ביקוש אדיר למגורי סטודנטים ועלייה שנתית של 7% בממוצע במחירי הדיור בשכונות ובפרויקטים החדשים שלה. מדובר ביעד מסקרן שעשוי לאתגר במציאת נכסים בשל ירידה חדה בהיצע, אך כמובן בצד פוטנציאל תשואה מעולה.

שיטת המיסוי בצ’כיה

צ’כיה מנהיגה מדיניות מיסוי נוחה ואפילו מקלה מאוד עבור המשקיעים הזרים, שכוללת תשלום מס רכישה בסך 4% (בממוצע) ותשלום מס שנתי על הרווחים בשיעור 15% בניכוי כלל ההוצאות על הנכס, או 30% ללא הצגת קבלות ואסמכתאות בהליך בירוקרטי פשוט וקל מאוד להתנהלות, בעיקר עבור משקיעים זרים.

בשורה נוספת היא עצם קיומו של פטור מס מלא, כל עוד לא עברתם את תקרת ההכנסות השנתית בסך 25,000 קרונות בשנה. יחד עם זאת, חובת הדיווח תתקיים בכל מקרה והיא מחייבת אתכם לדווח על הנכסים והרווחים שלכם גם בישראל, בכפוף לאמנת המס בין שתי המדינות.

עכשיו הזמן להשקיע בנדל”ן בצ’כיה!

התנאים המצוינים כאן למשקיעים פותחים חלון הזדמנויות מבורך לישראלים עם הון עצמי יחסית נמוך, שמזהים את פוטנציאל שוק הנדל”ן של צ’כיה ונכונים להשקיע בבדיקות ובתהליך לרכישת נכס איכותי שישרת אותם לפרק זמן ממושך.

שאלות בנושא נדל”ן בצ’כיה

נגישות