נדל”ן בלונדון

אם אתם משקיעים מעודכנים בשוק הנדל”ן, אתם כבר יודעים שלונדון היא היעד החם של הרגע. ומדוע דווקא היא? בזכות סט יתרונות ייחודי שמחציתו בהטבות שמעניקה המדינה למשקיעי נדל”ן באנגליה ומחציתו באטרקטיביות המגורים בלונדון בשנים הקרובות, בעקבות תחזיות נדל”ניות. רגע לפני שאתם ממהרים לגייס הון לרכישת נדל”ן בלונדון, הנה כל מה שחשוב שתדעו:

השקעות נדל”ן בלונדון

לונדון היא הרבה יותר מעיר חשובה ומתקדמת. מדובר באייקון תרבותי, אקדמי ומלכותי בקנה מידה עולמי, עם מנגנונים של מדינה עצמאית ממש, בה מתגוררים קרוב ל-10 מיליון תושבים (ועוד כ-7 מיליון תושבים מחוץ למטרופולין העיר ותיירות נכנסת של כ-35 מיליון בני אדם בשנה!).

אבל כל אלו הם רק נתוני הפתיחה, שכן יש עוד מספר סיבות טובות שבגללן הפכה לונדון ליעד השקעות רותח: תעריפי הדיור יחסית נמוכים הודות לפיחות הליש”ט, כך שתמורת 300,000-400,000 ₪ ואולי פחות, תהפכו לבעליה של דירה לונדונית איכותית בשכונה מצוינת, המניבה תשואה שנתית של 10%-12%.

כמובן שמדובר בתשואה נוצצת – כמעט פי 4 מזו שבישראל, אך היא אינה מכילה בתוכה הוצאות טבעיות שנובעות מהחזקת דירה בלונדון כפי שתקראו בהמשך ואנו ממליצים לצלול לעומק הסוגייה ולהבין איך מחשבים תשואה במדויק.

עוד יתרון להשקעות הנדל”ן בלונדון הוא עליית מחירי הדיור המתבטאת ביציבות מלאה בשנים האחרונות (בהיקף של 2%-6% בשנה) – מה שמאפשר למשקיעים בכל סדרי הגודל לממש את חלום הנכס היוקרתי בסכום לא מאוד גבוה וליהנות לאורך זמן מערכו המתפתח.

קריטריונים שחשוב לקחת בחשבון כשבוחרים נכס להשקעה בלונדון

ההוגנות היא חובה תרבותית

שוק הנדל”ן בלונדון לא מתנהל בשיטת “מצליח”. גם לא דרך טריקים או פרצות. הכל מאורגן, מסודר וידוע מראש. וכאשר זו ההתנהלות מולכם, מצופה שגם אתם תפעלו בדיוק באותו האופן, אחרת צפוי לכם תהליך כמעט בלתי אפשרי בעריכת עסקאות בענף.

ההשקעה מנוהלת ע”י משרדי התיווך

בלונדון קניית הדירות נעשית דרך משרדי התיווך המקומיים בלבד, אך כקונים אינכם משלמים את דמי התיווך. בהמשך תוכלו להשתמש בשירותי המשרד גם לניהול הנכס מול השוכרים, בשכר מקובל של 9% כולל מע”מ.

זהירות, חכירה

חלק גדול מנכסי העיר נמצאים בחכירה מאגודות, אצילים בריטיים או אפילו בית המלוכה עצמו. החכירה מוקצבת לפרק זמן מסוים עם אופציה להארכה, אבל עדיף להתמקד בנכסים עם יתרה של 100 שנים ומעלה, משום שההתייחסות אליהם היא כנכסים בבעלותו המלאה והמוחלטת של החוכר.

החלק הרגיש ביותר בתהליך: שלב ה- Search

בלונדון יש שלב משפטי מקדים להסכם המכר המכונה Search, במסגרתו מבצעים את כל הבדיקות המקדמיות ולאחריו יוצאים למו”מ. ההליך אורך כ-6 שבועות ללא הסכם בין הצדדים, כך שבעלי הנכס עדיין יכולים לקבל הצעות נוספות מצדדים שלישיים ותצטרכו לקוות שלא יפריעו לכם בדרך.

שיטת המיסוי בלונדון, אנגליה

מדרגות המס באנגליה מאפשרות לכם לבצע השקעה ראשונה במדינה בסכום של עד 300,000 פאונד ובפטור מס מלא. רק אם השקעתם מעל סכום זה או אם זו השקעתכם השנייה ומעלה, תשלמו מס רכישה בשיעור של 3% מערך הנכס.

המיסוי השנתי בגובה של 10%-28% על סמך מדרגות המס וסוג הנכס, כאשר אמנת המס עם ישראל פוטרת אתכם מכפל מס. במכירה עתידית, תוכלו ליהנות מפטור במס שבח כל עוד התגוררתם בנכס למשך כל תקופת הבעלות עליו, הנכס היה מיועד למגורים בלבד ושטחו לא עולה על דונם אחד.

לסיכום:

לונדון מציעה יתרונות מהותיים למשקיעים שמחפשים נדל”ן מניב בחו”ל, במיקום נגיש, נחשק ורווחי מאוד לטווח הארוך, ללא פערי תרבות ושפה. הביקוש העצום של לונדון, המיסוי הנמוך, חולשת הליש”ט ועליית המחירים מייצרים חלון זמנים כדאי ביותר עבור כל מי שמכוון לרווחים עתידיים גבוהים במיוחד.

שאלות בנושא נדל”ן בלונדון

נגישות