נדלן בסלוניקי

ברוכים הבאים לסלוניקי – יעד ההשקעות האטרקטיבי ביותר ביוון! הביקוש לנכסי נדל”ן בסלוניקי לצד מחירים מתונים ומיסוי מקל, מושכים הנה עוד ועוד משקיעים ישראלים ופוטנציאל התשואות רק גדל מידי שנה. חיפשתם את כל יתרונות ההשקעה בסלוניקי? הנה הם כאן לפניכם:

השקעות נדל”ן בסלוניקי

סלוניקי נחשבת לאחת הערים המפותחות והחזקות בכל יוון ולמטרופולין השני בגודלו במדינה. להבדיל מאזורי השקעה אחרים בהם הישראלים מתמקדים כמו למשל רכישות של נדל”ן באתונה, העלויות בסלוניקי נותרו נמוכות למדי עקב המשבר הכלכלי במדינה, כך שהמשקיעים יוכלו להשתמש בהון התחלתי של פחות מ-800,000 שקלים כדי לרכוש כאן דירה גדולה ואיכותית מאוד וליהנות מתשואה של 8%-10% בשנה.

באופן כללי, הנדל”ן ביוון נמצא בעלייה מתמדת, עם עלייה מרשימה של למעלה מ-16% בשנים 2021-2022. בסלוניקי, העלייה שהופגנה עומדת על כ-8% בשנה, מה שמותיר אותה יעד נוח להשקעות במחיר מתון.

אבל זו לא הסיבה היחידה שממצבת את סלוניקי כיעד השקעות פופולרי: הקהל הצעיר והגדול שמגיע לכאן הודות למוסדות האקדמיים הרבים בחינם, מחפש אחר דיור בר השגה בעיקר סביב אוניברסיטת מקדוניה ואוניברסיטת אריסטוטוליוס – שני מוקדים חמים מאוד לרכישות נדל”ן. נוסף לכך העיר משקיעה רבות בפיתוח תעשיות ההייטק והטכנולוגיה, כך שגם מעגל התעסוקה כאן נחשב למשמעותי מאוד ומגדיל את הצורך של עובדים רבים ומשפחותיהם בדירות גדולות ואיכותיות.

הזדמנויות השקעה מעולות למשקיעים זרים

עקב הגירעון הכלכלי העמוק שהמדינה נקלעה אליו, בשילוב הקשיים הכלכליים של תושביה שהובילו בתורם להעלמת מיסים בסכומי עתק, נאסר על תושבי המדינה לבצע בעצמם השקעות בנדל”ן, כך שהשוק באופן גורף שמור למשקיעים הזרים בלבד.

האיסור איננו מצד המדינה, אלא כתוצאה מגירעון של 10% שהעמיד כנגד יוון מספר גזירות שקבע לה האיחוד האירופי. גזירות אלה מאלצות את יוון להפגין יציבות מלאה כדי לנער מעליה את הסיכון להוצאתה מהאיחוד ולייצר עוד ועוד מהלכים להתאוששות. אחד המהלכים הבולטים לדוגמה, הוא הקפאה מוחלטת של בניית נכסי התיירות בסלוניקי בפרט וביוון בכלל, מה שמגדיל את ההיצע והביקוש בעיר לדירות למגורים.

סוגי נכסים להשקעה

בסלוניקי אפשר למצוא מספר סוגי נכסים פוטנציאליים אטרקטיביים:

דירות למכירה בסלוניקי

אם קראתם את הפסקה הקודמת, אתם מבינים מדוע דירה בסלוניקי היא תפוח אדמה לוהט שנמכר ומושכר לכל המרבה במחיר. הביקוש המשמעותי ביותר הוא לדירות Airbnb בקרב שפע התיירים שמגיעים הנה (השקעה לטווח הקצר) ולדירות מגורים לסטודנטים (השקעה לטווח הארוך). גם משפחות רבות מעוניינות כאן בדיור בר השגה בשל התרחבות מעגל התעסוקה המקומי ואפשרויותיו החדשות לעוסקים בענפי ההייטק, הטכנולוגיה, הפיתוח והמחקר.

בתים למכירה בסלוניקי

דירה סטנדרטית בשכונה טובה בסלוניקי תתחיל מ-80,000 יורו בלבד. אבל מה לגבי בתים גדולים ומפוארים יותר המשקיפים לים? ובכן, תמורת 180-200 אלף יורו הם יכולים להיות שלכם. בתים בפרברי סלוניקי המבוקשים להם יש גם נחלה/ חלקת אדמה צמודה של דונם-שניים יעלו 250-300 אלף יורו.

וילות למכירה בסלוניקי

וילה “סלוניקית” מפוארת צפויה לעלות 150-220 אלף יורו והיא תתאים בעיקר לתיירות הנכנסת, במסגרתה משפחות וקבוצות מבקשות ללון במקום פרטי יוקרתי ומוכנות לשלם תמורתו 1,500-2,000 ₪ ללילה. מדובר בהשקעות שהתשואה בהן גבוהה מאוד, אך לצד סיכון משמעותי כמובן.

קריטריונים שחשוב לקחת בחשבון כשבוחרים נכס להשקעה

בדיקות מקדימות לנכס

חשוב מאוד להבין את מצבו המשפטי והתכנוני של כל נכס פוטנציאלי ולוודא שאין בו ליקויים או בעיות שעלולות לגרור הוצאות עתק בהמשך. זכרו שבהשוואה לישראל מחירי הנדל”ן כאן זולים, אך לא ביחס למדינות אחרות ולכן אין להתפשר על בדיקת עסקאות אחרונות, בחינה מדוקדקת של התשואה והצורך בשיפוץ או הליכים בירוקרטיים נוספים.

הבדלים במנטליות של סלוניקי לעומת ישראל

הן התושבים המקומיים והן הרשויות מתנהלים בעיקר פנים אל פנים, משמע שהם בהחלט יעדיפו לראות אתכם פיזית לפני שייכנסו איתכם לעסקה. צריך לזכור שכאן הכל גם קורה הרבה יותר לאט ולכן צריך להתאזר בסבלנות לא מבוטלת, בעיקר מול מוכרים מקומיים לא מנוסים, שלא מעורבים כלל בשוק הנדל”ן מהזווית של הקונים.

זכרו שלמרות הקרבה לישראל, המזג התרבותי כאן שונה וכרוך באיפוק והרבה נימוסין. הסלוניקים אינם מעריכים פזיזות או חוצפה ולכן הימנעו מישראליות טיפוסית שעלולה לעלות לכדי פיצוץ העסקה.

דיוק חכם בבחירת אזור ההשקעה

היכרות מוקדמת עם רובעי העיר ושכונותיה תסייע לכם לנתב כל השקעה לכיוון הרצוי, בין אם תבחרו בדירות למכירה בסלוניקי ובין אם בבתים פרטיים. לשם התמצית, שווה שתסקרו את רובע לדאדיקה התיירותי והסטודנטיאלי, את מרכז העיר המבוקש לתיירות בעיקר סביב כיכר אריסטוטלוס, רובע אנו-פולי המבוקש מאוד למגורים ואת האזורים קאפאני וקלמאריה-ניה קריני שנמצאים בשנים האחרונות בתנופת פיתוח ועליית ערך.

שיטת המיסוי בסלוניקי, יוון

בשל הרצון שלה לעודד השקעות זרות, יוון מנהיגה שיטת מיסוי מקלה מאוד:

  • עם קניית הדירה בסלוניקי תשלמו מס רכישה בשיעור 3.09% ממחיר העסקה או שווי הנכס (הגבוה מביניהם) ומע”מ בסך 24% אך רק במקרה של שיפוץ בנכס.
  • המיסוי השנתי על נכסים בסלוניקי מורכב משלושה מיסים נפרדים: מס סופלמנטרי בשיעור 0.55% מערך הנכס, מס עירוני של 0.030% מערך הנכס ומס אנפיה (מעין מס רכוש) שנקבע רק באופן אישי מול רשויות המס.
  • במכירה, תשלמו מס שבח בשיעור 15%. אתם זכאים לפטור ממס זה במכירת שתי דירות תוך 3 שנים.
  • נזכיר כי יוון וישראל חתומות ביניהן על אמנת מס שמונעת מיסוי כפול ומאפשרת לכם לשלם את המס ביוון בלבד ורק לדווח עליו בכפוף לזיכוי מלא ברשויות המס הישראליות.

חושבים על נדל”ן בסלוניקי? עכשיו זה הזמן!

כל עוד יוון עדיין נתונה תחת עינו הבוחנת של האיחוד האירופי, השקעות הנדל”ן בסלוניקי מסתמנות כהזדמנות פז של ממש למשקיעים הישראליים. הקרבה הגיאוגרפית, דיור במחיר בר השגה והביקוש העצום כאן מצד סטודנטים ותיירים רבים, הופכים את סלוניקי ליעד השקעות מסקרן ואפילו מפתיע, שצפוי להניב לכם תשואה נאה, שתגדל משמעותית בשנים הקרובות.

שאלות בנושא נדלן בסלוניקי

נגישות