השקעות נדל”ן קטנות

אם יש לכם בממוצע 100-200 אלף שקלים פנויים להשקעה, לא בטוח ששווה להמתין להתפחה שלהם כדי שהאפיק הנבחר ישתלם יותר. השקעות נדל”ן קטנות רבות מבוצעות על ידי ישראלים בכל רחבי העולם ולא תאמינו מה הכסף שלכם יכול לקנות ממש עכשיו וכמה הוא עשוי להרוויח!

השקעות נדל”ן קטנות – זה אפשרי, בחו”ל!

בעשור האחרון ישראלים רבים מחפשים אפיקי רווח והכנסה נוספים שיסייעו להם להתמודד עם יוקר המחייה. חלקם הגדול אכן מזהים את הנדל”ן בחו”ל כאפיק מוצלח ורווחי, בשל המחירים הנמוכים משמעותית על נכסים לעומת עלויות לנכסים מקבילים בישראל. אבל יש עוד כמה סיבות שבהן השקעה בסכום נמוך צפויה להשתלם:

אופציה לפיזור השקעות

אם יש לכם הון שלכאורה מספיק לרכישת דירה במרכז הארץ, אפשר לתרגם אותו לרכישה של שתי דירות קטנות במגוון יעדים בחו”ל. הדבר לא רק מזמן לכם הכנסה כפולה מדמי השכירות ופוטנציאל השבחה מעולה, אלא גם מזעור של רמת הסיכון: רכישת נכס למגורים ומשרד, השקעה בחנות ובדירה לתיירות. תמהילים שכאלה, אם מבוצעים בחכמה, צפויים להפיק תשואה מאוד מכובדת.

רף כניסה נמוך

אין מניעה להשקיע בנדל”ן גם בסכומים קטנים. אז אמנם לא תוכלו לרכוש דירת יוקרה מפוארת, אך מנגד שווה לזכור שהביקוש שלה הרבה פחות גבוה מאשר דירת 3 חדרים בעיר מרכזית מאוד.

תשואה פוטנציאלית גבוהה

התשואה בישראל עומדת על 3%-4% בממוצע, לעומת תשואה פוטנציאלית של 5%, 7% ואפילו 10%-12% בחו”ל, תלוי כמובן בסוג הנכס, אזור ההשקעה והמדינה. כך או כך, מדובר בתשואה גבוהה יותר באופן מובהק מזו שתקבלו בארץ, בעבור אותו סכום השקעה.

מגוון רחב של נכסים

להבדיל מישראל שבה עיקר הנכסים מסתכמים בדירות מגורים, בחו”ל ניתן למצוא גם דירות לצרכים תיירותיים רבים, משרדים וחנויות במגוון רחב של תצורות בנייה כמו קומפלקסים, דירות בניין, צמודי קרקע ועוד.

אפשרויות מימון ותנאים למשקיעים זרים

יש מדינות שמקבלות בברכה את המשקיע הזר ואף מציעות תנאי מימון נוחים, הקלות יפות מאוד במס ולעתים אפילו ויזת זהב המהווה תושבות קבע באותה המדינה!

השקעות נדל”ן קטנות מומלצות

אז היכן הכסף שלכם “קונה יותר” ואיפה ניתן להשקיע סכום נמוך באופן רווחי ומתגמל? הנה כמה אפשרויות על השולחן:

השקעות נדל”ן בקפריסין – מחירי הנדל”ן הנמוכים כאן מביאים לאפשרות לרכוש דירת 2-3 חדרים באחת הערים המרכזיות וליהנות מתשואה של 6%-10%. השקעתם בסכום של 300,000 ₪ ומעלה? תקבלו גם זכאות אוטומטית לתושבות במדינה לחמש שנים.

השקעות נדל”ן בארה”ב – בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות גם טווח המחירים בלתי מוגבל. אם כל רצונכם הוא בדירה קטנה וסטנדרטית במיקום לא הכי מרכזי ונחשק (כמו אפסטייט ניו-יורק), תוכלו לעשות זאת בסכומים מגוחכים. דוגמאות? בבקשה: ליטל רוק בארקנסו, ברמינגהאם באלבמה, קליבלנד אוהיו – בכולן בתי 2-3 חדרים צמודי קרקע שנמכרים ממש עכשיו בפחות מ-100,000$.

השקעות נדל”ן באירופה – בפזילה קטנה מזרחה, תגלו שמחירי הנדל”ן במקומות כמו ורשה, בטומי, פראג וסופיה עדיין מתאוששים במתינות מדהימה מאירועי העשורים האחרונים, מאז נפילת הבורסה העולמית ועד הקורונה. הדבר פותח הזדמנות מדהימה להשקעות במחירים של לא יותר מ-75-80 יורו לדירה, גם באזורים מבוקשים מאוד לתיירות!

ומה אם בכל זאת רציתם לכוון להשקעה במערב אירופה? השקעות בבנייני מגורים בלונדון ברובעים מבוקשים, דירות בפורטוגל בהצגת הון עצמי נמוך וגם וילות תיירותיות משגעות באתונה ולפקדה ביוון מציגות תג מחיר של עד 100 יורו , בכולן פוטנציאל תשואה מצוין של 8%-11% בשנה.

נדל”ן בבוקרשט, רומניה – עוד יעד ייחודי למשקיעים עם הון נמוך הוא בוקרשט, שנהנית מתשואה שנתית של 8% בממוצע (פי 2.5 מהתשואה בישראל) ותעריפי דיור שעומדים על פחות מ-50% מעלויות הנכסים ביתר ערי אירופה. אם נוסיף לכך את המיסוי המופחת שתידרשו אליו כאן נקבל יעד השקעות מצוין שלא רק מתגמל את ההשקעה הקטנה, אלא גם את המשקיע המתחיל שרוצה מקום טוב ובטוח להתחיל ממנו.

השקעות נדל”ן קטנות בחו”ל – כך תעשו את זה נכון!

רגע לפני שאתם קופצים למים, יש עוד כמה דברים שחשוב לדעת ולזכור כדי שההשקעה שלכם תתורגם בפועל לרווחים כמצופה:

  • אל תשימו את כל הביצים בסל אחד – נסו לפזר את ההשקעה באופן ריאלי וליצור תמהיל השקעה בטוח יותר, בעיקר כדי להגן על הסכום שאיננו גבוה ולבטח אותו בדרך נוספת.
  • בדקו אפשרויות מימון – כל מדינה מציעה אפשרויות מימון מסוימות, חלקן צפויות להיות נוחות ואידיאליות מאוד דווקא למשקיעים עם הון נמוך. מומלץ לבדוק את התנאים המקומיים במספר מוקדים לפני שתקבלו החלטה בפועל על רכישת נדל”ן באותו המקום.
  • קראו הכל על החוקיות והנהלים – בצעו תחקיר מקדים כמה שיותר מעמיק על חוקיות המיסוי במדינת היעד, אפשרויות הנדל”ן שלה וכמובן חוקים במקרקעין שתהיו חייבים לפעול מולם מכאן והלאה. באותה הנשימה, אל תשכחו גם את אמנת המס עם ישראל שככל וקיימת, תמנע מכם תשלום של כפל מס.
  • חטטו לאורך ולרוחב במאפיינים האישיים של המדינה – שוק היעד, המנטליות המקומית, האופן שבו מנהלים עסקאות באותה המדינה (הידעתם? ביוון למשל, ינפנפו אתכם תוך חצי דקה אם תנסו להתמקח בחוצפה) איך מתנהלות בה ההשקעות ומול מי (יזמים, מתווכים וכו’) וכמובן מה קורה כאן בנוגע לניהול ואחזקה שתידרשו להם בשוטף.
  • הכירו היטב את האזור הספציפי שאתם מכוונים אליו – מהן השכונות כאן, אילו נכסים עומדים לרשותכם, מהו תמהיל התושבים המקומיים, איך מתנהל שוק השכירויות ומה קורה מסביב. כמובן שלאחר מכן יש לבדוק היטב את הנכס עצמו – רצוי בעזרת בעלי מקצוע מקומיים שלרוב מנהלים עבורכם גם את תהליך קבלת המימון, הערבויות, הביטחונות, תיווך השוכרים ותיאומים מול חברת הניהול.
  • ומעל לכל זכרו – לא כל נכס עם תג מחיר יקר יהווה בהכרח נכס מניב. גם נכסים בסכום קטן עשויים להתברר כפנינת נדל”ן איכותית ומדהימה, שנמצאת בדיוק בשכונה המבוקשת או ממש בסמיכות לנקודה רלוונטית (למשל עורק תחבורה ראשי או מרכז מסחרי) כך שגם אם יש לכם סכום צנוע להתחיל ממנו, ייתכן ודווקא ההשקעה שלכם תניב תשואה מעל למצופה.

בשורה התחתונה:

יותר ויותר ישראלים מתעניינים בהשקעות נדל”ן קטנות בחו”ל, שמסוגלות להניב תשואה גבוהה יותר מאשר התשואה בישראל ובמחירים נמוכים יותר בהשוואה לנדל”ן כחולבן. זוהי ההזדמנות שלכם להפוך לבעליה של דירה בחו”ל, ליהנות מנכס מניב איכותי שרק משביח את ערכו ולעשות את זה במיצוי הפוטנציאל המלא של ההון הקיים.

השקעות נדל"ן קטנות

למידע נוסף על השקעות נדל”ן קטנות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

נגישות